Všobecné obchodné podmienky
- VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti medzi fyzickou osobou podnikajúcou pod obchodným menom:
Ing. Mário Jackulík, miesto podnikania: Mieru 283/20, 029 01 Námestovo, IČO: 40 339 394, DIČ: 1048295710, IČ DPH: 1048295710
zapísanou v živnostenskom registri Okresného úradu Námestovo, odbor živnostenského podnikania, č. 507-6789, tel. kontakt: +421 907 809 232, email: jackulikpekaren@gmail.com (ďalej len ako „predávajúci“)
a
kupujúcim, ktorým je fyzická alebo právnická osoba, ktorá sa registruje prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho a prostredníctvom neho si objedná tovar alebo si tovar objedná bez registrácie prostredníctvom internetového obchodu alebo mailom (ďalej len ako „kupujúci“).
Predávajúci je zároveň prevádzkovateľom internetového obchodu www.pekarenjackulik.sk.
Používaním internetového obchodu predávajúceho a vykonaním (odoslaním) objednávky udeľuje kupujúci súhlas s obchodnými podmienkami platnými ku dňu odoslania objednávky ako aj to, že bol s nimi pred vykonaním objednávky oboznámený.
- OBJEDNÁVKA
2.1. Kupujúci objednáva tovar prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho alebo mailom.
Objednávka kupujúceho je návrhom na uzatvorenie kúpnej zmluvy a momentom jej odoslania zo strany kupujúceho je záväzná. V prípade, že kupujúci je fyzická osoba vzťahuje sa na práva a povinnosti kupujúceho a predávajúceho zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších právnych predpisov (ďalej aj ako „zákon o ochrane spotrebiteľa“) a uzatvorená kúpna zmluva je zmluvou uzatváranou na diaľku.
2.2. Pri každej objednávke kupujúci uvedie meno a priezvisko, dodaciu a fakturačnú adresu, telefónne číslo, email a ak je kupujúci fyzická osoba podnikateľ alebo právnická osoba uvedie aj IČO, DIČ, IČ DPH, názov tovaru, počas kusov (objednávka vykonávaná prostredníctvom internetového obchodu tieto podmienky spĺňa automaticky).
Kupujúci odoslaním objednávky udeľuje súhlas so spracovaním poskytnutých údajov na účel plnenia kúpnej zmluvy a na účel dopravy objednaného tovaru. Predávajúci je povinný použiť poskytnuté údaje len na účel plnenia kúpnej zmluvy a dopravy tovaru s tým, že ich neposkytne tretej osobe s výnimkou dopravcu, ktorý kupujúcemu dodáva objednaný tovar.
2.3. Po doručení objednávky predávajúcemu, predávajúci zaeviduje objednávku vo svojom systéme a začne s procesom overenia. Najskôr do 24 hodín (v pracovné dni) predávajúci overí objednávku, spôsob dopravy a dodaciu lehotu tovaru. Predávajúci potvrdí kupujúcemu objednávku, potvrdením objednávky je uzatvorená kúpna zmluva.
2.4. Kupujúci má právo stornovať (zrušiť) svoju objednávku bez poplatkov do 24 hodín od jej vykonania a to aj bez udania dôvodu. Predávajúci potvrdí kupujúcemu prostredníctvom emailu stornovanie objednávky.
2.5. Ak predávajúci nevie objednaný tovar dodať, vyhradzuje si právo objednávku zrušiť (odstúpiť od kúpnej zmluvy). Ak už bola suma za objednaný tovar uhradená, vráti ju predávajúci kupujúcemu naspäť bankovým prevodom na účet, z ktorého kupujúci hradil objednaný tovar.
- DODACIE PODMIENKY
3.1. Dodacie lehoty sú pre rôzne druhy tovarov rôzne. Termín dodania tovaru alebo odber tovaru bude vždy oznámený kupujúcemu v potvrdení objednávky po jej overení zo strany predávajúceho.
3.2. Všeobecne je termín dodania tovaru od 1 do 5 dní od potvrdenia objednávky.
3.3. Vo výnimočných prípadoch, ak niektoré druhy tovarov nie sú skladom a nie sú k dispozícii ani u výrobcu ani dovozcu, môže byť dodacia lehota dlhšia.
- PREDAJNÁ CENA, PLATOBNÉ PODMIENKY A DOPRAVNÉ
4.1. Predajná cena tovaru je uvedená na internetovej stránke predávajúceho. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu predajnú cenu objednaného tovaru.
4.2. Ak by medzi odoslaním objednávky a overením objednávky došlo k zmene ceny objednávaného tovaru, je predávajúci povinný oznámiť kupujúcemu zmenenú predajnú cenu a vyžiadať si od kupujúceho súhlas so zmenou predajnej ceny. Ak kupujúci nesúhlasí so zmenenou predajnou cenou je oprávnený svoju objednávku zrušiť bez poplatkov. Ak kupujúci súhlasí so zmenenou predajnou cenou, je povinný ju uhradiť predávajúcemu.
4.3. Spôsob dopravy si volí kupujúci sám pri vytváraní objednávky. Náklady na dopravu oznámi predávajúci kupujúcemu pri potvrdení objednávky.
4.4. Kupujúci uhradí predajnú cenu a dopravné v hotovosti alebo dobierkou pri prevzatí objednaného tovaru alebo na účet predávajúceho alebo elektronickou platbou cez platobnú bránu pri vytváraní objednávky alebo bezodkladne po jej vytvorení.
4.5. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k objednanému tovaru jeho prevzatím. Nebezpečenstvo škody na objednanom tovare prechádza na kupujúceho jeho prevzatím.
4.6. Predávajúci môže odmietnuť odovzdať tovar kupujúcemu, ak kupujúci neuhradil predajnú cenu a náklady na dopravu najneskôr pri odovzdaní tovaru.
4.7. Ak kupujúci odmietne prevziať tovar alebo je objednaný tovar z dôvodov na strane kupujúceho nedoručiteľný, je povinný nahradiť predávajúcemu náklady spojené s dopravou objednaného tovaru.
- Prevzatie tovaru
5.1. Kupujúci je povinný objednaný tovar prevziať v dodacom termíne na adrese uvedenej v objednávke.
5.2. Kupujúci je povinný pri prevzatí tovaru skontrolovať neporušenosť zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená alebo porušená, kupujúci je povinný skontrolovať obsah zásielky a kompletnosť zásielky / objednaného tovaru / a v prípade, že nie je zásielka kompletná, ihneď kontaktovať predávajúceho a s dopravnou spoločnosťou spísať zápis o škode na zásielke. Ak takúto zjavnú vadu kupujúci neoznámi, nemôže si uplatňovať nárok na zodpovednosť za vady.
- Zodpovednosť za vady
6.1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má objednaný tovar v čase jeho dodania a za vady, ktoré sa prejavia v dobe spotreby vyznačenej na obale objednaného tovaru.
6.2. Kupujúci je povinný vady vytknúť bez zbytočného odkladu po tom, čo mal možnosť objednaný tovar prezrieť.
6.3. Kupujúci môže vadu vytknúť v prevádzkarni predávajúceho na adrese Ružová 22, 029 01 Námestovo, poštou na adresu Ružová 22, 029 01 Námestovo alebo prostriedkami diaľkovej komunikácie na email uvedený v týchto obchodných podmienkach v bode 1.
6.4. Ak predávajúci zodpovedá za vady objednanej veci, kupujúci má právo na odstránenie vady výmenou objednaného tovaru (vzhľadom na charakter objednávaného tovaru nie je možná oprava tovaru, nakoľko ide o pečivo), právo na primeranú zľavu alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
6.5. Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim a uvedie v ňom lehotu, v ktorej vytknutú vadu odstráni. Lehota musí byť primeraná. Primeranou lehotou je lehota, ktorou sa rozumie najkratší čas, ktorý predávajúci potrebuje na posúdenie vady a na výmenu tovaru s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady. Lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady.
6.6. Kupujúci má právo na výmenu vadného tovaru v primeranej lehote, nie dlhšej ako 30 dní. V prípade, že predávajúci nevymení vadný tovar v primeranej lehote, má kupujúci právo na primeranú zľavu alebo môže kupujúci od zmluvy odstúpiť. Ak kupujúci od zmluvy odstúpi, predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu najneskôr do 14 dní od vrátenia veci predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal vec predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr. Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady.
6.7. Predávajúci písomne oznámi kupujúcemu dôvody odmietnutia zodpovednosti za vady, ak odmietne zodpovednosť za vady.
- Poučenie o práve odstúpiť od zmluvy
7.1. Predávajúci poučuje kupujúceho, že objednávaný tovar podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze, preto v zmysle § 19 ods. 1 písm. d) zákona o ochrane spotrebiteľa, nemá kupujúci právo odstúpiť od kúpnej zmluvy (uzatvorenej na diaľku) v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, nakoľko ide o zákonnú výnimku z uplatňovania tohto práva.
- Poučenie o práve podať žiadosť o nápravu
8.1. Kupujúci má právo podať predávajúcemu poštou na adresu miesta podnikania predávajúceho alebo emailom na adresu uvedenú v bode 1 týchto obchodných podmienok žiadosť o nápravu, ak medzi kupujúcim a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa kupujúci domnieva, že predávajúci porušil iné práva kupujúceho. Možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá.
8.2. Kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“) subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť podľa bodu 8.1. odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
8.3. Subjektom alternatívneho sporu je Slovenská obchodná inšpekcia, odkaz na webové sídlo: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi alebo oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname podľa § 5 ods. 2. zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších právnych predpisov.
Aktualizované dňa 29.4.2025